Tesco a termszetrt
Pldaszeren visszafogja szndioxid-kibocstst a Tesco![]() A CDP, azaz a „Széndioxid-kibocsátás nyilvánosságra hozatali projekt” elssorban aszerint értékeli a világ legnagyobb vállalatait, hogy azok milyen információkat tesznek közzé klímaváltozással, fenntartható mködéssel kapcsolatos tevékenységükrl. 2010-ben a Tesco lett világszinten a legmagasabbra értékelt kereskedelmi cég ebben a tekintetben. A vállalat harmadik helyen végzett a napi fogyasztási cikkek szektorán belül a Reckitt Benckiser és a Nestlé mögött. Az értékelési rendszer alapján azok a cégek végezhetnek elkel helyen a rangsorban, amelyek esetében a leginkább beépültek a vállalatirányítási elvekbe a fenntartható mködést elsegít gyakorlati teendk. A tíz éve alapított CDP tekintélyét az is jelzi, hogy összesen 534 intézményi befektet non-profit szövetségérl van szó, amely az utóbbi idszakban mintegy 2500 vállalat tevékenységét értékelte. A CDP tevékenysége rendívül fontos, hiszen a programban résztvev több száz vállalat által szolgáltatott adatok olyan hasznos információkat adnak, amelyek segítségével többek között optimalizálni lehet a jöv környezetbarát beruházásait és az alternatív energiaforrások használatát.
A Tesco nem csak világszinten, hanem hazánkban is élen jár a fenntartható mködés feltételeinek megteremtésében és a széndioxid-kibocsátás csökkentésében. A Tesco-Global Áruházak Zrt. hozta létre például Dunakeszin az egész térség legzöldebb áruházát. A tavaly szeptemberben megnyitott áruház mintegy 50 százalékkal kevesebb szén-dioxidot bocsát ki, mint egy hagyományos hipermarket – mindezt olyan technológiai megoldásoknak köszönheten, mint a napkollektorok és napelemek, a fedett htpultok és a természetes fény bevezetése az épület belsejébe. Az áruházlánc szinte minden egysége tartalmaz valamilyen alternatív technológiai megoldást. A fejlesztések azt az ambiciózus célt szolgálják, hogy a hazai Tesco 2020-ig felére csökkentse széndioxid-kibocsátását a 2006-os szinthez képest.
A magyarországi Tesco ezen kívül több programot indított a környezet védelme érdekében: ilyen az évente többször megrendezett PET-palack és alumíniumdoboz visszagyjtési kampány, és ide tartozik az ingyenes bevásárlótáskák megszüntetése, valamint az örökzöld táskák értékesítése is.
„Nagy eredménynek tartjuk, hogy a Tesco klímaváltozással kapcsolatos csoport-szint munkáját egy olyan tekintélyes szervezet is elismeri, mint a CDP. A Tesco mind Magyarországon, mind szerte a világon azon dolgozik az elkövetkezend években, hogy a lehet legkisebb károsanyag-kibocsátással végezze tevékenységét – és erre ösztönzi vásárlóit is”, mondta Iglódi-Csató Judit, a Tesco kommunikációs igazgatója. |
![]() |